Wednesday, June 29, 2011

Ada sebelum tiada

Sesuatu perkara yang biasa. Sebagai manusia, kita jarang menghargai apa yang ada di depan mata. Tapi, bila ia dah takde, baru lah kita akan hargainya. Normal kan? Kenapa ye selalu jadi macam ni?

Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara. Salah satunya, ada sebelum tiada. Banyak perkara yang kita kena hargai dan syukuri. Kadang-kadang, kita tak sedar pun perkara tu berharga semasa ia masih ada. Bila ianya dah takde, baru kita tersedar, kenapa aku tak hargai. Kenapa aku tak buat buat itu, tak buat ini masa ia ada. Waktu tu, dah terlambat. Masa takkan berulang lagi. Ia akan menjadi sejarah dan kenangan buat kita. Dan juga, pengalaman dan pengajaran supaya kita takkan ulangi kesilapan itu.

Faham ke maksud aku ni? Haha.. Aku bukanlah jenis yang pandai bermadah berhelah. Bermuhasabah cuma.


1 comments:

Cik Kamoo said...

bila ada depan mata kita buat endah tak endah jew

Ada sebelum tiada

Sesuatu perkara yang biasa. Sebagai manusia, kita jarang menghargai apa yang ada di depan mata. Tapi, bila ia dah takde, baru lah kita akan hargainya. Normal kan? Kenapa ye selalu jadi macam ni?

Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara. Salah satunya, ada sebelum tiada. Banyak perkara yang kita kena hargai dan syukuri. Kadang-kadang, kita tak sedar pun perkara tu berharga semasa ia masih ada. Bila ianya dah takde, baru kita tersedar, kenapa aku tak hargai. Kenapa aku tak buat buat itu, tak buat ini masa ia ada. Waktu tu, dah terlambat. Masa takkan berulang lagi. Ia akan menjadi sejarah dan kenangan buat kita. Dan juga, pengalaman dan pengajaran supaya kita takkan ulangi kesilapan itu.

Faham ke maksud aku ni? Haha.. Aku bukanlah jenis yang pandai bermadah berhelah. Bermuhasabah cuma.


1 comments:

bila ada depan mata kita buat endah tak endah jew


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, June 29, 2011

Ada sebelum tiada

Sesuatu perkara yang biasa. Sebagai manusia, kita jarang menghargai apa yang ada di depan mata. Tapi, bila ia dah takde, baru lah kita akan hargainya. Normal kan? Kenapa ye selalu jadi macam ni?

Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara. Salah satunya, ada sebelum tiada. Banyak perkara yang kita kena hargai dan syukuri. Kadang-kadang, kita tak sedar pun perkara tu berharga semasa ia masih ada. Bila ianya dah takde, baru kita tersedar, kenapa aku tak hargai. Kenapa aku tak buat buat itu, tak buat ini masa ia ada. Waktu tu, dah terlambat. Masa takkan berulang lagi. Ia akan menjadi sejarah dan kenangan buat kita. Dan juga, pengalaman dan pengajaran supaya kita takkan ulangi kesilapan itu.

Faham ke maksud aku ni? Haha.. Aku bukanlah jenis yang pandai bermadah berhelah. Bermuhasabah cuma.


1 comments:

Cik Kamoo said...

bila ada depan mata kita buat endah tak endah jew